۱۳۹۰ شهریور ۱۵, سه‌شنبه

وزارت خارجه هلند به پارلمان گزارش می دهد: آیا ایران به سایت ها حمله کرده است؟

هیات دولت این کشور درباره اینکه آیا ایران به هک و ورود غیرقانونی به سایت های دولتی و رسمی هلند اقدام کرده است یا خیر تحقیق می کند.
دولت هلند اعلام کرده است درباره احتمال دخالت ایران در هک کردن سایت های رسمی هلند تحقیق می کند.
"فنسنت فان ستین" سخنگوی وزارت خارجه هلند درباره این موضوع که آیا مقامات هلندی در این زمینه با مقامات ایرانی در آمستردام یا تهران، ارتباط برقرار کرده اند یا خیر، مطلبی نگفت اما تاکید کرد: جزئیات این موضوع این هفته در نامه ای خطاب به پارلمان هلند، بازگو خواهد شد.
این سخنگو با این حال صحت خبر اخیر خبرگزاری رسمی هلند را در این باره تایید کرد.
براساس خبر خبرگزاری رسمی هلند، هیات دولت این کشور درباره اینکه آیا دولت ایران به هک و ورود غیرقانونی به سایت های دولتی و رسمی هلند اقدام کرده است یا خیر تحقیق می کند.
وزارت کشور هلند نیز در بیانیه ای اعلام کرد: پس از سرقت الکترونیکی گواهی های امنیتی از شرکت های فناوری اطلاعات دیجینوتار، سایت های دولتی و رسمی هلند، امن نیستند.
رویترز می نویسد: در این باره امکان تماس فوری با مسئولان سفارت ایران در لاهه هلند برای دست یابی به واکنش آنها فراهم نشد.
شرکت گوگل در وبلاگ امنیتی خود در روز ۲۹ آگوست نوشت گزارش هایی دریافت کرده است که نشان می دهد حملاتی علیه کاربران گوگل انجام شده و اغلب افراد آسیب دیده از این حملات، مقیم ایران هستند.
شرکت گوگل اضافه کرده است: مهاجم برای این حملات خود از گواهی های امنیتی جعلی صادر شده از شرکت دیجینوتار استفاده کرده است.
شرکت های "دیجنوتار" و "فاسکو داتا سیکیوریتی اینترناسوینال" تحت مالکیت و ثبت شده در آمریکا اعلام کرده اند که سازمان دیجینوتار در نیمه ژوئیه گذشته مورد حملات الکترونیکی قرار گرفت و گواهی های امنیتی تعدادی از سایت های اینترنتی نیز دزدیده شدند.
این گواهی های امنیتی باعث می شوند هکر بدون هیچ مانع امنیتی و نظارتی، وارد صفحه های شخصی در سایت ها شود.
کارشناسان امنیت اینترنت نیز گفته اند که ممکن است این هک الکترونیکی منبع آن در ایران باشد ولی دولت ایران حمایتی از این اقدامات نکرده باشد.
یک کارشناس امنیت اینترنت نیز گفت که این گواهی های امنیتی به هیچ کشوری اجازه نمی دهد تا به ایمیل های اشخاص یا سایت اسکایپ (مهمترین سایت چت تصویری) وارد شود یا اینکه برنامه های مراقبتی برای کاربران این سایت ها نصب کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بنا به احترام به آزادی بيان, نظرات بدون تاييد ثبت ميشوند.