بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد می گوید خشونت علیه شهروندان سوریه با وجود درخواست های مکررش از بشار اسد برای توقف اقدام های مرگبار و بیش از اندازه نیروهای دولتی ادامه دارد.
آقای بان روز پنجشنبه در دانشگاه سیدنی استرالیا گفت از آقای اسد خواسته است «پیش از آنکه خیلی دیر شود» دست به اصلاحات سیاسی بزند...

در همین حال، فرانسه سوریه را متهم کرد در جریان سرکوب ناراضیان، مرتکب «جنایت علیه بشریت» شده است. فعالان می گویند نیروهای امنیتی سوریه روز چهارشنبه دست کم ۲۰ نفر را در حمله به معترضان مخالف دولت کشتند.
آلن ژوپه وزیر امورخارجه فرانسه، روز چهارشنبه خشونت ها در سوریه را محکوم کرد و گفت تحریم های بین المللی علیه سوریه موجه است. او با سرگی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه دیدار کرد و از روسیه خواست موضع محکم تری در برابر سوریه بگیرد. لاوروف گفت روسیه همچنان به گفتگو را برای حل نا آرامی های سوریه ترجیح می دهد.
کمیته هماهنگی داخلی، که ائتلاف مخالفان سوریه به شمار می رود می گوید بیشتر کشته شدگان روز چهارشنبه، از منطقه مرکزی حمص بودند. یک سخنگوی ائتلاف مخالفان سوریه گفت نیروهای امنیتی با پشتیبانی تانک ها اوایل روز چهارشنبه وارد حمص شدند و چندین محله شهر شاهد «حمله تمام عیار نظامی» بود.
روز چهارشنبه همچنین محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران گفت بشار اسد، همتای سوری او باید از خشونت علیه معترضان پرهیز کند و با مخالفان وارد گفتگو شود. وی در مصاحبه با یک شبکه پرتغالی گفت راه حل نظامی هیچگاه راه درستی نیست. او گفت مشکلات باید از طریق گفتگو حل شود.