۱۳۹۰ شهریور ۱۷, پنجشنبه

كاش نشت نفت ایران به اندازه آمریكا برای صداوسیما مهم بود!‬

سیدطاهر سیاح در یادداشتی با عنوان "یك حادثه مشابه در خلیج فارس و خلیج مكزیك" در سایت الف نوشته است:
در خروجی یكی از رسانه های كشور آمده است كه روز شنبه هفته جاری به دلیل بی توجهی مسئولان مربوطه در پایانه های نفتی جنوب، حدود ده هزار لیتر نفت خام در سواحل خلیج فارس رها شده است.
تلویزیون و سایر رسانه های كشور به طور كامل در سكوت به سر می برند و ظاهرا حتی این اتفاق توسط مسئولان شركت نفتی مربوطه نیز اطلاع رسانی نشده است. چه رسد به پی گیری حادثه و جریمه مدیران كاهل و پی گیری برای روند رسیدگی به حل معضل بوجود آمده در خلیج فارس.
یكسال و چند ماه پیش همین حادثه اتفاق افتاد، و تلویزیون ایران و سایر رسانه های كشورمان بلافاصله پی گیر ماجرا شدند و دمار از روزگار خاطیان و مقصرین حادثه درآوردند و بلافاصله خواستار پاسخگویی مسببین فاجعه شدند.
هردو اتفاق شبیه به هم است، ولی یكی در خلیج فارس در سواحل ایران، و دیگری در خلیج مكزیك در سواحل ایالات متحده...
اینكه چرا رسانه های ایرانی در واكنش به یك اتفاق در خلیجی در سمت دیگر كره زمین آن طور واكنش نشان می دهند، ولی درمقابل همان اتفاق در خلیج فارس سكوت می كنند، سوالی است كه پاسخش (اگر پاسخگویی داشته باشد) قابل تامل است.
جهت راهنمایی به پاسخ دهنده یا پاسخ دهندگان سوال فوق عرض می شود كه فاجعه خلیج مكزیك صدها برابر وخیم تر از اتفاق روز شنبه در ایران بود، و بریتیش پترولیوم تحت فشار "رسانه های آمریكایی" تمامی هزینه های این فاجعه را تقبل كرد، رئیس جمهور آمریكا شخصا در خلیج مكزیك شنا كرد و هم اكنون روزانه ده هزار لیتر نفت خام از خلیج مكزیك توسط بی پی تصفیه می شود.
آیا رسانه پر مخاطب ایرانی هست كه ماجرا را پی گیری كند؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بنا به احترام به آزادی بيان, نظرات بدون تاييد ثبت ميشوند.