۱۳۹۰ شهریور ۱۴, دوشنبه

محاکمه به سبک دادگاه اسلامی:26 سوگند برای اثبات قتل!

article pictureمنبع حکومتی:اعضاي خانواده جواني كه در يك كمپ اعتياد جان باخته ‌بود ۲۶بار قسم خوردند متهم پرونده، قاتل است.
مقتول كه جواني ۳۵ساله به نام شهرام بود چهار سال قبل در استخر يك مركز ترك‌اعتياد جان خودش را از دست داد.سایت حکومتی جهان به نقل از شرق نوشت:خانواده شهرام بعد از مرگ او مدعي شدند علت مرگ شهرام ضربه‌اي بود كه چند روز قبل از مرگ توسط دوستش مرتضي به او وارد شده‌ است...
با اين شكايت مرتضي بازداشت شد و مورد بازجويي قرار گرفت.اين متهم در بازجويي‌ها به پليس گفت: من شش روز قبل از حادثه با شهرام درگير شدم. آن روز رفته ‌بودم پولم را از شهرام بگيرم كه او و دوستانش سرم ريختند و من را زدند. من هم با چاقو ضربه‌اي به شهرام زدم كه به سرش برخورد كرد بعد هم او به بيمارستان رفت و سه بخيه به سرش زدند و به خانه برگشت. بعد از آن ديگر من از او خبر نداشتم.برادر شهرام كه مرتضي را قاتل مي‌دانست نيز در جريان تحقيقات گفت: بعد از دعواي مرتضي و شهرام، من برادرم را براي ترك اعتياد به كمپ بردم چند روز بعد به من گفتند شهرام در استخر كمپ جان داده‌ است. متصدي آنجا به من گفت او براي شنا به استخر رفته‌ بود و در آب شيرجه زد اما بعد از چند دقيقه حالش بد شد.شهرام را به بيمارستان رساندم و گفتند خونريزي شديد مغزي كرده ‌است. تنها ضربه‌اي كه به سر برادرم خورده، ضربه‌اي بود كه مرتضي زد. وقتي مرتضي براي محاكمه به شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان تهران فرستاده‌شد بار ديگر قتل را انكار كرد و وكيل‌مدافع مرتضي هم گفت: شايد سر شهرام هنگام شيرجه‌زدن به ته استخر خورده‌ يا اينكه در كمپ براي او اتفاقي افتاده ‌باشد. به هر حال موكل من بي‌گناه است و دعواي او و مقتول شش روز قبل از مرگ شهرام اتفاق افتاده بود. پزشكي‌قانوني هم اعلام كرده ضربه وارد شده به سر متوفي به قدري مهلك و كشنده ‌است كه امكان ندارد فردي دچار اين ضربه و وسعت خونريزي در مغز شود و شش روز زنده‌ بماند.بنابراين ضربه ديگري به سر او برخورد كرده و باعث مرگش شده و كسي خبر ندارد در آن كمپ چه اتفاقي براي مقتول افتاده ‌است. قضات شعبه ۷۴ با توجه به كافي نبودن مدارك تصميم گرفتند، مراسم قسامه برگزار كنند بنابراين به اولياي‌دم گفته‌ شد بايد ۲۵ نفر از اقوام نسبي خود را براي سوگند به قرآن در مورد مجرم‌ بودن متهم در قتل شبه ‌عمد معرفي كنند.روز گذشته شش برادر مقتول و پدر و مادرش در دادگاه حاضر شدند. بعد از اينكه شش برادر مقتول سوگند ياد كردند كه مرتضي عامل مرگ برادرشان است، پدر و مادر متوفي نيز هركدام ۱۰‌بار قسم خوردند. در ادامه مرتضي باز هم اتهامش را قبول نكرد و گفت: بعد از آن حادثه شهرام به بيمارستان رفت و حتي از سرش عكس هم گرفتند، مرگ او هيچ ربطي به من ندارد. بنابراين گزارش بعد از پايان جلسه هيات قضات شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان تهران براي صدور راي دادگاه وارد شور شدند.
منبع: پارس دیلی نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بنا به احترام به آزادی بيان, نظرات بدون تاييد ثبت ميشوند.