۱۳۹۰ شهریور ۱۸, جمعه

فاجعه:لطفا برای عزت و حکمت در سیاست خارجی فاتحه بخوانید! سوایزلند!


ahmadi_nejad_suati
به گزارش خبرنگار «آینده»؛ کشور سوازیلند در جنوب آفریقا با مساحتی حدود ۱۷هزار کیلومتر که یک درصد مساحت ایران محسوب می شود، حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و دو نکته ای که این کشور را در جهان متمایز کرده است، یکی درصد بالای ایدز و دیگری فساد و خودکامگی سوات سوم پادشاه این کشور است.
وی که مدت ۲۶ سال است سلطنت را از پدرش به ارث برده است، دیکتاتوری مستبدتر از قذافی و مبارک ایجاد کرده و در اوج قحطی و خشکسالی یک چهارم درآمد کشورش را صرف خرید جت اختصاصی کرده و علاوه بر ۱۱ همسر رسمی، هر ساله در مراسم رقص دختران باکره، اقدام به انتخاب همسران جدید می کند...


اکنون این پرسش مطرح است چرا جناب احمدی نژاد که بسیاری از نخبگان، علمای دینی و شخصیتهای سیاسی جامعه ایران را با اقدامات خود به حاشیه رانده است، یکی از فاسدترین سلاطین امروز جهان را با عبارت اعلی حضرت خطاب و او را به کشورمان دعوت می کند و اصولا سیاست خارجی ایران چه نیازی به این کشور دارد که ما باید به پادشاه ظالم آن تبریک بگوییم؟
متن پیام احمدی نژاد به پادشاه سوازیلند و جایگاه این کشور در نقشه جهان را که معادل سوراخ پونز نقشه می باشد، در ادامه به همراه واقعیاتی درباره سوازیلند بخوانید:
بسم الله الرحمن الرحیم
اعلیحضرت مسواتی سوم
پادشاه سوازیلند
فرا رسیدن روز ملی پادشاهی سوازیلند را به جناب عالی، دولت و ملت کشورتان صمیمانه تبریک می گویم.
اطمینان دارم سفر جناب عالی به جمهوری اسلامی ایران، آغازگر فصل جدیدی از مناسبات و همکاری‌های دوجانبه در تمامی زمینه‌ها میان دو کشور خواهد بود.
از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت جناب عالی و بهروزی و سعادت دولت و ملت سوازیلند را مسالت دارم.
محمود احمدی نژاد
رییس جمهوری اسلامی ایران
پادشاهی سوازیلند کشوری است واقع در قارهٔ آفریقا، بین آفریقای جنوبی و موزامبیک (طول مرز سوازیلند با آفریقای جنوبی (۳۰ کیلومتر)، بیشتر از طول مرز با موزامبیک (۱۰۵ کیلومتر) است). پایتخت سوازیلند، شهر امبابان با ۹۵,۰۰۰ نفر جمعیت می‌باشد. مساحت سوازیلند ۱۷٬۳۶۴ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۱٬۱۴۱٬۰۰۰ نفر است. از مهمترین شهرهای سوازیلند می‌توان به مانزینی ۷۳۰۰۰ نفر، بیگ بند ۹۰۰۰ نفر، ملومه ۱۰۰۰ نفر، مالکرنز ۶ هزار نفر و لوبامبا ۵۸۰۰ نفر اشاره کرد.
مسواتی سوم  در ۲۵ آوریل ۱۹۸۶ جایگزین پدر شد. پادشاه مسواتی سوم فعالیت احزاب سیاسی را ممنوع اعلام کرد، او ۱۰ نماینده از ۶۵ نمایندهٔ پارلمان را انتخاب می‌کرد، همچنین انتصاب نخست وزیر نیز وظیفهٔ او بود. مسواتی هرگونه قوانینی را که کوچکترین اختیاری را از او سلب می‌نمود، وتو می‌کرد، او در سوازیلند یک نظام دیکتاتوری مطلق بنا نهاد. در سال ۲۰۰۲ صدها هزار سوازیلندی در معرض قحطی شدید قرار گرفتند. دو سال خشکسالی، بی برنامگی دولت برای کمک به مردم، همچنین کشاورزی فقیر سوازیلند به شدت بحران، هرچه بیشتر می‌افزود.
در همین حال پادشاه سوازیلند دستور خرید یک جت شخصی لوکس را برای خود صادر کرد، این جت به قیمت ۵۰ میلیون دلار، در آن زمان یک چهارم بودجهٔ کشور بود. با تلاش چند قاضی برای این قضیه پرونده‌ای تشکیل شد تا در محاکم قضایی به آن رسیدگی شد که چرا پادشاه درحالی که مردم در فقر و فلاکت و گرسنگی زندگی می‌کنند، وی در فکر خرید جت شخصی است، پس از رد حکم دادگاه توسط پادشاه مبنی بر عدم اجازه برای خرید جت، تمامی قضات کشور از سمت خود استعفا کردند.
در آوریل ۲۰۰۳ وزیر اطلاعات سوازیلند به تمام رسانه‌ها دربارهٔ هرگونه اظهار نظر منفی دربارهٔ دولت هشدار داد، او تاکید کرد دولت هیچ گونه دیدگاه منفی را در مورد جت جدید پادشاه تحمل نخواهد کرد. در سال ۲۰۰۴، سومین سال خشکسالی، سوازیلند را در معرض یک فاجعهٔ انسانی قرار داد. پادشاه خوشگذران و عشرت طلب، بی تفاوت به فرو رفتن مردم کشورش در باتلاق گرسنگی و بیچارگی در سال ۲۰۰۴ مبلغ ۲۰ میلیون دلار را برای ساخت کاخ برای ۱۱ همسرش اختصاص داد، این واقعه با محکومیت بین المللی نهادهای خیریه و سازمان‌های حقوق بشری همراه بود.
پادشاه سوازیلند در آگوست ۲۰۰۵ اولین قانون اساسی کشور را امضا کرد که به موجب آن: فعالیت کلیهٔ احزاب مخالف ممنوع است و پادشاه حائز قدرت مطلقهٔ کشور است. از ۱۴ نوامبر ۲۰۰۳، آبسولوم تمبا دلامینی به عنوان نخست وزیر سوازیلند منصوب شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بنا به احترام به آزادی بيان, نظرات بدون تاييد ثبت ميشوند.