۱۳۹۰ مرداد ۳۱, دوشنبه

پلیس جمهوری اسلامی کیف و لوازم شخصی ایرانی ها را برای آب، و غذا جستجو میکند

تصوير ارتباطی با خبر ندارد
مردمی که روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸مردادماه جاری به کوههای دربند و درکه رفته بودند در ورودی اين مکانها با مامورانی برخورد کردند که در حال بازرسی کيف و کوله های گردشگرانی بودند که قصد داشتند به کوه يا قله بروند. 
شاهدان می گويند پليس در اين رهگذر از افراد و محتويات درون کيف آنها فيلم و عکس هم گرفته و با کسانی که به اين برخوردها اعتراض داشتند برخورد کرده است. پيش از اين مسوولان نيروی انتظامی از تشديد تدابير امنيتی در تفرجگاهها و کوهها در اجرای طرحهای تابستانه و امنيت اخلاقی خبر داده بودند و اخطارهای پليس در ٓاغاز ماه رمضان همراه با اطلاعيه هايی بود که از دستگيری و برخورد با روزه خواران خبر می داد. با اين حال شاهدان عينی هرگونه روزه خواری در ملا عام را رد می کنند....

 کی از افرادی که در جريان اين اتفاق در ورودی تفرجگاه دربند مورد بازرسی پليس قرار گرفت ميگويد: «ساعت حدود ۶:۳۰ عصر بود که رسيدم به مجسمه ای که در ورودی دربند قرار دارد اما متوجه شدم برخی از مردم ايستاده اند و می گويند کسی را بالا راه نمی دهند. همه مردم به حالت بهت ايستاده بودند و به صحنه نگاه ميکردند. جلوی در ورودی چند مامور را ديدم که در حال بازرسی برخی از افراد بودند. کمی جلوتر وقتی بالاتر رفتم چند مامور نيروی انتظامی که لباس سبز انتظامی هم به تن داشتند از من خواستند کيفم را نشانشان بدهم. حدود ۲۰ مامور ٓانجا بودند. انها کيفم را گشتند اما چون چيزی همراهم نبود گذاشتند که بروم.» اين خانم که نخواست نامی از او برده شود، ادامه داد: «خيلی از مردم وقتی اين صحنه ها را ميديدند برمی گشتند. يک ٓاقايی که لباس کوهنوردی پوشيده بود و يک کوله کوهنوردی هم روی دوشش بود و قصد داشت برگردد، ميگفت من بايد تا شب در قله بمانم و مسلم است که بايد خوراکی همراهم ببرم.» او ميگويد تصميم گرفت از ادامه راه انصراف دهد: «من هم تصميم گرفتم برگردم و به درکه بروم. اما ٓانجا هم که رسيدم با اين صحنه مواجه شدم که يک نفر ايستاده و در حال عکس گرفتن و فيلم گرفتن از مردم است و يک خانمی را ديدم که با يک مامور نيروی انتظامی در حال بحث است و چند دقيقه ای که گذشت بحث ايندو بالا گرفت و به زد و خورد انجاميد.» 
در همين درگيری هم يک ٓاقا را که چند دوربين حرفه ای فيلمبرداری بر گردنش بود، ديدم که لباس عادی تنش بود، اول فکر کردم با آن خانم است اما بعد متوجه شدم او هم از ماموران است.» او اضافه ميکند: «موضوع عجيب تر اينکه هيچ مامور زنی همراه اين افراد نبود و خانم درگير با پليس به اين موضوع اعتراض ميکرد که چرا بايد اين افراد از او فيلم بگيرند. من بالاتر رفتم و در کوه های درکه هم اين مساله را ديدم که چند مامور در حال گشتزنی بودند.» 
محمدتقی رهبر يک عضو کميسيون حقوقی و قضايی مجلس درباره اين برخورد پليس با مردم ميگويد: «هنوز هيچ گزارشی از اين مورد دريافت نکرده ايم و فکر نميکنم پليس به خاطر خوراکی يا مواد غذايی کيف مردم را بازرسی کرده باشد. شايد برای پيدا کردن چيز مهمتری مثل سلاح، مواد يا مواردی که موجب فساد ميشود اين کار را کرده باشد. چون نميدانيم، نميتوانيم اظهارنظر کنيم.» او در پاسخ به اين سوال که اگر پليس به دليل پيدا کردن مواد غذايی کيف مردم را بازرسی کرده باشد چنين برخوری مورد تاييد شما هست، می گويد: «ما از پليس خواستيم با ناهنجاری ها و موارد غيراخلاقی به طور قانونی برخورد کند و از چگونگی انجام کار آگاه نيستيم. البته پليس مسوول تامين امنيت تفرجگاهها و کوههاست و خصوصاً در ماه رمضان اين مساله اهميت بيشتری پيدا ميکند و اگرچه مردم دارای حق و حقوق اجتماعی هستند اما بايد شٔيونات اسلامی هم از سوی افراد رعايت شود.» 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بنا به احترام به آزادی بيان, نظرات بدون تاييد ثبت ميشوند.