۱۳۹۰ مرداد ۲۸, جمعه

هر روز در ایران: ١۰ نفر خودکشی می کنند، ١٤٤ نفر به ایدر مبتلا می شوند

روزنامه شرق با گزارش این مطلب نوشته است: "در یک سال، از هر صدهزار نفر حدود شش نفر خودکشی کرده اند. این را آمار سازمان پزشکی قانونی نشان می دهد. البته رییس سازمان پزشکی قانونی کشور آمار دقیقی از کودک آزاری ندارد، همچنین آمار دقیقی از اسیدپاشی هم ارایه نمی دهد و اعلام آمار تجاوز را نیازمند پژوهش می داند." احمد شجاعی در نشست خبری با بیان اینکه آمار خودکشی در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 4/9 درصد افزایش داشته است، گفت: "از سه ماهه نخست سال جاری 952 نفر در کشور خودکشی کرده اند که از این میان 274 نفر زن و 678 نفر مرد بوده اند."

آمار خودكشی در سه ماه نخست امسال نشان می‌دهد كه اگر همين روند ادامه پيدا كند، تا پايان سال سه‌هزار و 808 نفر خودكشی می‌كنند. از سوی دیگر روزنامه قانون گزارش کرده است که هر ساعت شش نفر در ایران به ایدز مبتلا می‌شود. به عبارتی دیگر روزانه ١٤٤نفر در ایران به ایدز مبتلا می شوند.

دکتر سید‌احمد علی‌نقی، پژوهشگر مرکز تحقیقات ایدز ایران در گفت‌و‌گو با قانون می‌گوید: آمار رسمی مبتلایان به ایدز در ایران ۲۲ هزار نفر و بنابراین برآورد آمار واقعی حدود ۱۰۰ هزار نفر است. به گفته وی، بر اساس فرمول‌های سازمان بهداشت جهانی در تمام کشورهای جهان آمار مخفی از ایدز وجود دارد که به دلایل زیادی از جمله انگ و تبعیض خودشان را معرفی نمی‌کنند. براساس این فرمول در ایران نیز تخمین آن‌ها حدود ۵ برابر مقدار ثبت شده، یعنی آمار واقعی مبتلایان این بیماری در ایران حدود ۹۰ تا ۱۰۰ هزار نفر است. این تنها بخشی از آمار وقایع هولناک اجتماعی در ایران است. مردم ایران به دلیل بی تدبیری و سواستفاده های مسئولین حاکم بر کشور، روزانه با گسترش انواع بحران و معضل اجتماعی مواجه اند.عدم وجود نشاط و شادی در جامعه، خفقان سیاسی و اجتماعی و سرکوب مردم به بهانه مختلف از جمله عوامل گسترش این بحران ها در ایران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بنا به احترام به آزادی بيان, نظرات بدون تاييد ثبت ميشوند.