۱۳۹۰ شهریور ۲۰, یکشنبه

عضو ارشد نهضت آزادی ربوده شد

عضو ارشد نهضت آزادی ربوده شدمهندس سید امیر خرم ،عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران که در پی بی‌اعتبار دانستن ابلاغ تلفنی حکم قطعی شش سال زندان خود خواستار احضاریه رسمی دادگستری شده بود، امروز ربوده شد.
حکم شش سال زندان اخیر نیز به اتهام شرکت در تجمع روز عاشورا و عضویت در نهضت آزادی برای وی صادر شده بود.
از محل نگهداری این فعال سیاسی خبری در دست نیست.
نحوه ی برخورد با این عضو ارشد نهضت آزادی، مشابهت زیادی با چگونگی ربایش مرحوم هدی صابر دارد. او نیز توسط دائره اجرای احکام به صورت تلفنی به اوین احضار شد. صابر خواستار احضاریه کتبی شد؛ خواستی که بی جواب ماند. او درنهایت پس از خروج از محل کارش ربوده شد. پس از چند روز بی خبری، سرانجام مشخص شد که وی به سلول های انفرادی اوین منتقل شده است...

دو هفته پیش، امیر خرم از سوی دادسرای شهید مقدس اوین برای اجرای حکم زندان مربوط به پرونده بازداشت سال 88 خود احضار شد.
 وی ضمن تایید نهایی شدن حکم زندان و اعلام خبر احضارش به زندان، در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «مگر خداوند در قرآن کریم نمی‌فرماید که گاهی خیر در چیزی است که از آن اکراه داریم…»
خرم، ازجمله اعضای نهضت آزادی است که در حوادث پس از انتخابات 22خرداد 88 بازداشت و زندانی شدند.وی مهرماه 89 در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی پیرعباسی محاکمه و درنهایت به هفت سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. حکم وی در دادگاه تجدیدنظر به شش سال حبس تبدیل شد.
خرم در بازداشت های فله ای پس از عاشورای ۸۸ به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و بازداشت شد. او مدت ۵۰ روز را در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر برد.
عضو ارشد نهضت آزادی ایران که از جانبازان جنگ هشت ساله ایران وعراق است و از سال ۱۳۶۵ به عضویت نهضت آزادی ایران درآمد. خرم سال‌ها عضو دفتر سیاسی و شورای مرکزی نهضت آزادی ایران بود و از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۸۶ ریاست شاخه جوانان نهضت آزادی ایران را بر عهده داشت. 
او در سال ۱۳۸۰ به همراه دیگر اعضای نهضت آزادی و فعالان ملی مذهبی به اتهام براندازی بازداشت شد و سه ماه را در سلول انفرادی زندان ۵۹ سپاه گذراند. اما بعد‌ها اتهامات اولیه به فراموشی سپرده شد و در دادگاه انقلاب به جرم اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در نهضت آزادی به چهار سال و هشت ماه زندان محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بنا به احترام به آزادی بيان, نظرات بدون تاييد ثبت ميشوند.